Hifidelio-User.de

Das (inoffizielle!) Forum für Hifidelio-User
Aktuelle Zeit: 22.08.2017 22:45

Alle Zeiten sind UTC + 1 Stunde [ Sommerzeit ]

Ein neues Thema erstellen Auf das Thema antworten  [ 126 Beiträge ]  Gehe zu Seite Vorherige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Nächste
Autor Nachricht
 Betreff des Beitrags:
BeitragVerfasst: 13.03.2009 18:45 

RonaldPR hat geschrieben:
Here the function keys do work in JollyFastVNC, both with clicking the buttons and with using the function keys on the keyboard, F1 for the top button, F2 for the second button, etc. (with my keyboard settings Fn-F1, Fn-F2, etc.).

Thank you for this information. I still can't get the clicks on the buttons to work, but I was not aware that the F1-F4 keys might address the same buttons. I will try that trick when I get home this evening. If I can get the F keys on the Olive to work that way, I won't have any reason to use another viewer.

Betreff des Beitrags:
BeitragVerfasst: 13.03.2009 22:54 

Many of the keys on your Mac keyboard will work with Veronica the same as the keys on the Hifidelio keyboard described here:
http://www.hifidelio.org/download/manua ... _11_05.pdf

Try the arrow (cursor) keys for the 'wheel' functions and the other F keys for navigating the Library, the space bar for play/pause.

You can also simply type on your keyboard the metadata you want to enter for songs or you can type the first letter to go to the artist, album, genre, etc. in the lists.

Betreff des Beitrags:
BeitragVerfasst: 14.03.2009 21:01 

Many of the keys on your Mac keyboard will work with Veronica the same as the keys on the Hifidelio keyboard described here:
http://www.hifidelio.org/download/manua ... _11_05.pdf

Try the arrow (cursor) keys for the 'wheel' functions and the other F keys for navigating the Library, the space bar for play/pause.

You can also simply type on your keyboard the metadata you want to enter for songs or you can type the first letter to go to the artist, album, genre, etc. in the lists.

Thanks. On the MacBook Pro, the keyboard F keys don't map the same way. F1-2 control screen brightness and F3-4 control audio levels. However, the cursor keys and space bar tricks do work with the "proper" VNC viewer, i.e., one that allows their use with Veronica. I believe that I finally found such a viewer (VNCThing), but it's slower than JollysFast. I'll post again if i find issues with VNCThing. I am sure that I am not the only person who's been baffled by the interaction of Apple portables and Veronica viewers.

Betreff des Beitrags:
BeitragVerfasst: 14.03.2009 21:32 

On a MacBook Pro the normal setting for F1-10 is controlling brightness, sound and keyboard illumination. To get the "normal" function you need to press the fn-key at the same time as the F1-10 keys. Or you can change the behavior of the F-keys permanently in the keyboard settings. Almost off-topic, but maybe it helps :-)

Betreff des Beitrags:
BeitragVerfasst: 14.03.2009 21:57 

rednose hat geschrieben:
On a MacBook Pro the normal setting for F1-10 is controlling brightness, sound and keyboard illumination. To get the "normal" function you need to press the fn-key at the same time as the F1-10 keys. Or you can change the behavior of the F-keys permanently in the keyboard settings. Almost off-topic, but maybe it helps :-)

I should have mentioned that I tried pressing the F keys on the Mac in combination with the FN, CTRL, OPT, and COM keys, to no avail with most of viewers I was trying. However, using the FN in combination with the F's DOES seem to work with VNCThing. (Yes, it's a bit off-topic, but I agree that the information might well be of use to others in a given case.)

Betreff des Beitrags:
BeitragVerfasst: 15.03.2009 04:30 

Danke Schim
Hat funktioniert Habe Glow jetzt auf meinem Nokia ist klasse und ich kann sogar ohne Brille die Titel lesen :D :D :D :D

Betreff des Beitrags:
BeitragVerfasst: 20.03.2009 19:56 

Hallo
nachdem ich meinen HF jetzt endlich in meinen Netz habe, mußte auch ich feststellen, daß keine Internet-Radiostationen mehr angezeigt werden. Allerdings hat bei mir auch das eben durchgeführte Firmware-Update keine Besserung gebracht :evil:

Irgendwelche Ideen, worans noch hängen kann?

Gruß Klaus

Betreff des Beitrags:
BeitragVerfasst: 20.03.2009 21:18 
Moderator

DNS-Server korrekt?

muss auch die IP des Routers haben...
also Zugangs-Punkt zb. 192.168.0.1 und DNS 192.168.0.1 ...

Gruß Space

Betreff des Beitrags:
BeitragVerfasst: 20.03.2009 22:03 

Ja alles korrekt! Es war wohl ein "Bedienerfehler" - jetzt geht es doch!

Gruß Klaus

Betreff des Beitrags: Aktuelles Update
BeitragVerfasst: 21.03.2009 20:51 

Hallo,

auch bei mir hat das Update über Leonore nicht funktioniert.
Erst nach aufwendigem Erstellen der Recovery-CD (die Original-CD wollte nicht) und downgraden und updaten über CD geht es nun.
Aber für Internetradio DNS natürlich vergessen.

Nun aber ein weiteres Problem:
Meine Standardfernbedienung geht nicht mehr (Batterien sind natürlich neu!).

Kennt jemmand das Probelm?
hb

Betreff des Beitrags:
BeitragVerfasst: 22.03.2009 16:43 
Moderator

Standardfernbedienungen gehen meistens durch herunterfallen kaputt. Meistens löst sich dabei ein Bein von der Sendediode oder vom keramischen Filter. Aufmachen und auf Bruch kontrollieren. Manchmal sind es auch nur falsch eingelegte Batterien... :wink:

BeitragVerfasst: 05.04.2009 21:14 

Hallo,

weiß nicht, ob's wirklich hier hin gehört, aber es hängt wohl mit dem Update zusammen:

2.3.23 ging problemlos über Leonore (über "Software Update" am HF wird nix gefunden).

Läuft alles soweit, allerdings bei den Radio-Sendern gibt's bei mir folgendes Problem:

Das Auflisten der Sender geht nur, wenn ich die "Suche" 10-20 x manuell anstoße (und das nach jedem Neustart). Das dauert pro Genre dann schon mal 1-2 min. Und manche Genres bleiben generell auf (0). Allerdings ist die anzahl der gefundenen Sender zufriedenstellend. Und die eigenen Sender funktionieren nach wie vor.

Früher (bis 2.3.21) musste ich nicht mal "Suchen" betätigen, die Listen kamen schon, wenn ich in das Genre gewechselt bin.

Kann jemand dieses Verhalten bestätigen?

Betreff des Beitrags:
BeitragVerfasst: 05.04.2009 21:51 

I noticed exactly the same problem. Since recently, I need to press "Search" longer then before, and sometimes repeatedly, for the list with stations to be retrieved. Before, the list would be downloaded by just choosing the Genre or by shortly touching the the Search button

However, I did not yet update to 2.3.23. I still have 2.3.21, with the internet radio patch by Cenic.

Could this be a problem on the side of the SHOUTcast site?

Betreff des Beitrags:
BeitragVerfasst: 21.04.2009 00:48 

Could this be a problem on the side of the SHOUTcast site?

Yes, it is, see also my http://www.hifidelio-user.de/viewtopic.php?t=4555
Simply try http://www.shoutcast.com/sbin/newxml.phtml?genre=Top500
(this is exactly what hifidelio does) in a browser and you will get more or less
messages like

Service Temporarily Unavailable

The server is temporarily unable to service your request due to maintenance downtime or capacity problems. Please try again later.
Apache Server at www.shoutcast.com Port 80

or

Proxy Error

The proxy server received an invalid response from an upstream server.
The proxy server could not handle the request GET /sbin/newxml.phtml.

Reason: Error reading from remote server

Apache Server at www.shoutcast.com Port 80

Wolfgang

'06 HF Pro80 2.3.17
'06 NoXoN 2
'8? Yamaha NS670
'8? SABA 9140
'82 Audiodata KB161
'77/80 DUAL CS601/721 (Ortofon M20E)
'76 NAD 160a/200

Betreff des Beitrags: Neue Firmware bekommen ...
BeitragVerfasst: 23.04.2009 19:26 

Ich habe heute eine neue update CD von Reson mit der neuen Firmware 2.3.23 bekommen. Darf ich es Eurer Meinung wagen und die Firmware aufspielen?

Gruss

Ingo

Ein neues Thema erstellen Auf das Thema antworten  [ 126 Beiträge ]  Gehe zu Seite Vorherige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Nächste

Alle Zeiten sind UTC + 1 Stunde [ Sommerzeit ]